måndag 16 maj 2016

Ett telefonsamtal

Dagens skrivövning från SkrivPuff

Klockan var elva på kvällen och jag hade just somnat då telefonen ringde. Jag förbannade mig själv över att ha glömt att stänga av ljudet. Jag fumlade på hyllan över sängen och fick tag i telefonen som låg på laddning. Med laddkabeln följde ett regn av hårsnoddar, gammalt snytpapper, panodilkartor, tomma kondomförpackningar samt kvitton där jag skrivit ned omistliga nattankar. Sist ramlade fjärrkontrollen till tv:n ned i huvudet på mig. Jag svor och tittade på displayen. Ett nummer jag inte kände igen. Men va fan, jävla försäljare som ska ringa så här sent! Det borde finnas någon form av lagstiftning mot sådant här.
Visst kunde jag bara trycka bort samtalet, stänga av ljudet och vända mig på andra sidan, men nattsömnen var ändå var förstörd. Det skulle ta minst två timmar innan jag somnade om.
Den här försäljaren skulle få sina fiskar varma.
- Hur i helvete kan du tro att du ska kunna få något sålt när du ringer mitt i natten?! Du lär ju knappast få något sålt dagtid så hur kan du tro att någon skulle vilja något annat än att hata dig så här dags på dygnet?! Jag har ju för fan ”Nix” för att stoppa sådana som dig!
- Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men jag kan faktiskt hjälpa dig med just det här.
- Eh, va?!
- Jo, det finns alltid sätt för företag att kringgå sådana där tjänster. Jag har lösningen! För 300 kr i månaden garanterar vi att du aldrig någonsin kommer att behöva uppleva telefonsamtal som detta igen. Vad säger du om det?
- Öh, det låter ju fantastiskt!

3 kommentarer:

Grå papegoja sa...

Bra! Tack för dagens :)

marie ettanbo sa...

Finurligt försäljningstrick.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Grå - Tack så mycket!

Marie - ja, kanske en affärsidé att satsa på!