fredag 20 maj 2016

Bokbloggsjerka 20 - 23 maj

Det här hoppar jag på! Bokbloggsjerka

Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?

Det var verkligen inga roliga alternativ.
Men eftersom jag för det mesta har stor separationsångest när en bok eller en bokserie tagit slut, och jag måste lämna de karaktärer jag lärt mig att älska, så vore det outhärdligt att aldrig få läsa en bok till slut.
En bok om året får det bli. Men tack och lov att detta inte är på riktigt!

7 kommentarer:

Åsa sa...

Kan inte annat än hålla med, tack och lov att man slipper fatta ett sådant beslut i verkligheten. ;)

Monika sa...

Jag valde samma alternativ. Hellre kvalitet än kvantitet i det här fallet :)

bloggbohemen sa...

Verkligen tur att det inte är på riktigt! Även jag valde en bok-alternativet.

Ewa K sa...

Verkligen tur att det inte är på riktigt.

Lion´s Library sa...

Det var nog så jobbigt att bara tänka i dessa banor ;)

Boklysten sa...

Jag skulle inte klara att bara läsa en enda bok så jag valde det andra alternativet och får förlita mig på att jag kan fantidsera ihop slutet på böckerna.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Tack för att ni hittat hit och för alla kommentarer! NÄsta gång som jag är med ska jag vara myyyyycket bättre på att jerka runt hos er andra. Tiden liksom bara försvann iväg.