torsdag 26 februari 2009

te och ekolåda

Igår kom vår andra
Ekolåda!
Den här gången var det massa smaskigheter i den. Där fanns lök, tomat, sallad, babyspenat, broccoli, palsternacka, avokado, bananer, päron och grape.
Så till middag fick det bli en soppa bestående av lök, morot, palsternacka, broccoli, potatis, buljong, en skvätt grädde, salt och peppar. Enkelt, gott och näringsrikt!



(Ifall någon nu får för sig att jag är en av världens mest nyttiga människor så kan jag tala om att jag denna vecka har ätit tre semlor. Igår utnytjade jag dessutom rabattkuponger på Konsum vilket ledde till inköp av gifflar, kexchoklad och plopp...)

Så måste jag ju berätta om min beställning som jag fått hem från
härliga Brunkullans webshop!
Hon gör sina egna teblandningar och jag har köpt ett ekologiskt, rökigt lakrits. Det är nog mer rökigt än lakrits men supergott verkligen!
Så köpte jag även tesilen "Sören",


Posted by Picasa


Sören ska jag använda till mitt goda rooibos i min fina tea for one som jag fick av lillasystermed make i prästvigningspresent.

Inga kommentarer: