torsdag 12 februari 2009

Rena julafton!

Ja vilken härlig dag!
Först kom dom här underbara sockorna från
Heimlaga syblogg
som jag vann i hennes sockutlottning.

 


Jag älskar dom och dom sitter som gjutna.
Tack så väldigt väldigt mycket!


Sen kom Bertil med min nya, lilla fina punktdisplay.

 


Den är verkligen rena drömmen så smidig och snittsig och trådlös!
Nu ska jag snart börja läse e-böcker.


Och när Bertil var här kom även
ekolåda. Det var så spännande att packa upp den.
Jag har ingen bild på den men den innehöll:
Röd paprika
Fänkål
Pak choy (något jag aldrig hört talas om så jag var tvungen att googla på den. Det
är någon mangoldliknande grej.)
Rödbetor
Bladsallad (fantastiskt stor och fin)
Kvisttomater
Groddar
Kivi
Äpplen
Apelsiner

Så otroligt roligt och inspirerande med massa färska grönsaker. Särskilt när det är saker som man aldrig använt förut.
Idag gav jag mig på fänkålen (som jag aldrig använt i matlagning förut) och gjorde en pastasås på den samt champinioner, lök, squash, grädde, buljong, sambal oelek och salt. Det blev riktigt gott.

Som sagt en fantastisk dag och jag är glad i hela kroppen.
Jag har dessutom varit ledig idag och ska vara det imorgon också. Verkligen välbehövligt och imorn ska jag ta tag i skrivandet av mina bidrag till SkrivPuffs tävling. Det har knappt funnits någon ork över till skrivande utan för jobbet den här veckan.

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Just det fänkål och rödbetor... det var det som fick oss att sluta med lådan. Tillslut hade vi typ 5 fänkålar som låg och ruttnade i kylen.

Jättefina sockar, önskar att jag hade vunnit dom för här är det iskallt på golven. Cool display också, och så praktiskt.

Vår nya lägenhet är verkligen jättefin, två våningar och allt.

Kram/V

svartanova sa...

Vilken härlig dag du har haft!

Heimlaga sa...

Hoppas sockorna värmer skönt! Om du haft julafton i dag så kan det kanske passa med ett recept som mina tankar gick till då jag stickade sockorna. Du har ju fått rödbetor också! Kika på min blogg!
Displayen verkar vara en fantastisk uppfinning, hoppas den funkar bra!