onsdag 25 februari 2009

BOkrea

Det blev några ljudböcker på rean faktiskt.

På Anderssons bokhandel hittade jag:
* Bortom stjärnan av Elisabet Nemert. Hennes debutroman så det blir intressant. Tror inte jag läst något annat av henne heller.
* Mig äger ingen av Åsa LInderborg. En bok som länge funnits i mitt undermedvetna någonstans och som dök upp där bland (de ganska få) reaböckerna.
De här två böckerna går faktiskt att få ett par tior billigare på Bokus men ibland kan det vara
trevligt att köpa böcker i affären. Ljudböcker är ju så jättedyrt i butik så man får passa på.

I Akademibokhandeln hittade jag Röde orm av Frans G Bengtsson. En klassiker som jag nu äntligen kommer få läst.

Från Bra Böckers internetbokklubb
har jag beställt:
* Kamelklubben av David Baldacci. Vet inte om det här är en bok i min smak men det skulle det kunna vara.
* Honungsbiets hemliga liv av Sue Monk Kidd. Jag gillade ju verkligen "Jungfrutronen" så jag blev mycket glad när jag hittade denna för en billig penning.
Hoppas de kommer snart!

Ikväll inleds den kristna fastan. Jag har i år bestämt mig för att fasta från internet... Helt kan jag förstås inte avstå men jag får max sitta en time om dagen. Det är faktiskt en drastisk inskränkning. Eftersom jag har en tendens att låta timmarna på internet flyga iväg lite väl så känns det som en bra och välbehövlig fasta. Tänk så mycket tid jag kommer ha till läsande och skrivande! Men jag kommer naturligtvis uppdatera min blogg och läsa andras bloggar för brinnande livet.

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Skönt att veta :-)
Kram /V