fredag 26 augusti 2016

Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske, av Emmy Abrahamson

Julia är svensk men bor i Wien och arbetar med att undervisa vuxna i engelska.
Hon är lite av en språknörd och lever med författardrömmar och en längtan efter någon att dela livet med.
Hon försöker förhålla sig till singellivet och går ut med en kompis som hon avskyr, men gör det eftersom det är den kompisen hon har att gå ut med.
Så möter hon Ben. Ben som är glad, varm och okomplicerad. Ben med stort hår och skägg. Ben som stinker och som bor i en buske.

Den här boken har det skrivits och talats gott om och jag är mycket nöjd med min läsupplevelse.
Den är kort, underhållande och framför allt väldigt kul.
En perfekt feelgood att stoppa in mellan lite mastigare läsning.

Nu ska jag kasta mig över en annan man som jag längtat mycket efter – Mannen som talade med elefanter.
Eller egentligen två män eftersom den som talbok läses in av den mest fantastiska rösten på jorden – Owe Ström.

Inga kommentarer: