lördag 6 augusti 2016

Hjälp! Jag drunknar!

I Populär historia…
Denna underbara tidning som bara kommer och kommer och som jag inte hinner läsa.

Det är verkligen en bra tidning!
Jag tänker alltid att jag nog kan hoppa några artiklar för att kunna läsa ikapp men fängslas av säkert 90% av innehållet och försjunker i beskrivningar av sjunkande ubåtar, fältslag, historiska platser och personligheter, porslinets utveckling, ryska juveler osv, osv.

Det är ju bara det där med att ta sig tid att läsa.
Jag tänkte förstås att jag skulle ägna mig åt den här härliga tidningen under min semester men det finns ju så mycket annat att göra. Så många böcker att läsa. Så många podcasts att höra, För att inte tala om spännande MUD att spela.

Det värsta är att den tar så mycket plats, tidningen.
En punktskriftsvolym är betydligt större än den ”vanliga” tidningen och ett nummer består av tre punktvolymer.



Jag förvarar mina olästa tidningar i vår köpmandisk men den är nu full.
Jag har tre volymer som ligger och väntar på mitt skrivbord och vilken dag som helst kommer ännu ett nummer.
Populär historia tar över huset!
Jag får nog ta och pausa prenumerationen tror jag.
Eller börja läsa som aldrig förr.
Men tidningen rekommenderas varmt för dig som gillar historia!

Inga kommentarer: