fredag 28 december 2018

Nu ni! Det är på gång! Hjälp!

Så har jag gjort slag i saken och projektet är i sitt slutskede. Dikterna är utvalda, baksidestext är skriven och ISBN införskaffat. Jag ska ge en del av min poesi i en liten samling, illustrerad av min mamma fotografen.
Nu ska det bara korr-läsas några gånger till och omslaget utformas. Och så var det det där med titel… För att inte tala om det där med självförtroende. Jag börjar förstås tvivla på om någon alls är intresserad av att äga en bok som jag själv skrivit och givit ut på egen hand. Förutom de allra närmsta då. Det återstår att se. Jag slipper åtminsone refusering...

Men jag har kommit på en lysande idé! Jag lider ju av en hel del ångest över världens tillstånd. Klimatet och barnprostitution och svält och förtryck o.s.v. o.s.v. Och även över min egen förlamning inför eländet. Nu har jag bestämt att allt överskott från bokförsäljningen ska gå till välgörande ändamål, typWWF, PLAN, Love and Hope och/eller Svenska kyrkans internationella arbete.Då kanske några åtminstone köper boken för den goda sakens skull, och t.o.m. kanske läser lite i den av bara farten. Vad vet jag.

Hur som helst så utlovas en liten boksläppsfest och fest är ju alltid kul. Eller hur?!

Inga kommentarer: