onsdag 21 oktober 2009

Jag packar och läser, läser och packar upp

Något som är väldigt bra för oss som är tal- och/eller ljudboksläsare är att det går att få så mycket gjort under tiden man läser. I alla fall är det så för mig.
Under dagarna som varit har jag ägnat en hel del tid både åt att packa/packa upp flyttkartonger och åt att läsa, samtidigt!
Jag får otroligt mycket läst och gjort. Arbetet går snabbare och lättare och jag har massa tid för läsning.
Perfekt!

Det är ofta så i mitt liv att det är böckerna som får mig att ta tag i disk coh städning. Eller rätare sagt, har jag ingen bok tillgänglig kan lätt disk och städning bli lidande. Jag behöver bokens värld att fly in i, bort ifrån det vansinnigt tråkiga hushållsarbetet.
Den fördelen har inte ni som läser tryckta böcker.

Inga kommentarer: