onsdag 20 maj 2009

Kul!

Igår fick jag det första recensionsexet från
Earbooks.
Det känns verkligen jätteroligt. Jag ska ta mig an det så fort jag läst ut "Sjöfartsnytt" som jag håller på med nu.

Jag har också bestämt vilket mitt nästa resmål ska bli i
Jordenruntresan.
Det blir till Palestina med Suad Amirys bok "Sharon och min svärmor". Spännande!

Lyran
är verkligen inspirerande. Till hösten planerar jag att dra igång något lite liknande irl på jobbet. Jag har inte kommit så långt i planerna men igår fick jag klartecken från chefen så nu ska jag börja fundera på allvar.
Jag tänker mig att också vi ska läsaromaner fårn olika delar av världen men med någon sorts religionsanknytning. Kul va?!

5 kommentarer:

svartanova sa...

Det låter jättespännande! Själv har jag haft Guds bok - bibeln som roman ståendes länge i bokhyllan. Började läsa en gång men ville försöka rita av släktträdet samtidigt och det blev för mycket(!) så jag gav upp. Men boken finns kvar.

Vad roligt med ett rec.ex!

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Oj, vad spännande! Den boken hade jag faktiskt inte hört talas om tidigare. Blev tvungen att google på den. Upp på läslistan med den!

Sofie B-C sa...

Detta är ju en strålande ide, Mikaela -vad roligt med dina texter i en bloggbok! Grattis; vad duktig du är ! Tycker mycket om dina texter, du har verkligen många talanger och strängar på din lyra! //Sofie

Lyrans Noblesser sa...

Hoppas du skriver om nästa resa på bloggen också. Det vore roligt att följa er - och få lite lästips. Angående böcker med religiöst innehåll läste jag nyligen Hermann Hesses Siddharta och tyckte att den var mycket bra.

Lyrans Noblesser sa...

Glömde skriva att jag lyssnade på Siddharta på CD. Hade tänkt tipsa om Pi också, men ser att du redan lyssnat till den. Älskar beskrivningen av pojkens kärlek till Gud.