söndag 26 april 2009

Söndagsblogg

Alltså det går så dåligt med läsningen. Det här är första veckan under 2009 (tror jag) som jag inte har någon bok att skriva om. Förra veckan börjae jag läsa "Bortom stjärnan" men är fortfarande bara på 5:e cd:n (av 14). Det beror på tre saker: 1. lite tid, 2. jag bara somnar, 3. boken är skitdålig.
Så tyvärr, ingen bokredovisning denna vecka.

Den här månaden kunde jag i alla fall inte hålla mig ifrån att beställa några böcker från Bokus. Jonatan ville också vara med så det blev två pocket till honom också. Så snart kommer det ett härligt bokpaket innehållande:
Måsen : Berättelsen Om Jonathan Livingston Seagull av Richard Bach (ljudbok)
Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov (ljudbok)
Skriet från vildmarken av Jack London (ljudbok)
Berättelsen om Pi av av Yann Martel (ljudbok)
Slumdog millionaire av Vikas Swarup (pocket)
Kortfattad kinesisk - engelsk ordbok för älskande av Xiaolu Gou (pocket)

Jag hade inte tänkt köpa mer än tre böcker faktiskt (varav en fullpris) men när jag satt där och våndades över vilken jag skulle köpa så sa älskade sambon min att han ville ge mig en i present. Underbart!
Särskilt festligt var det eftersom jag samma dag köpt en bok i present till honom. Men det visste han inte för den låg just då inslagen i ett fint paket uppe i sängen, på hans kudde, och väntade. Han fick en av mina favoritböcker - "Kafka på stranden" av Haruki Murakami - på pocket. Glad och överraskad blev han.
Det är så roligt med överraskningar. Både att få coh ge.

Just ja, jag har också bestämt vad som blir mitt första resmål på
jordenruntresan.
Det blir till Tjeckien med "Förvandlingen" av Franz Kafka. Största anledningen till att jag valt den är helt enkelt att jag tycker det är dags att läsa något av Kafka.

Inga kommentarer: