söndag 12 april 2009

Årets första cykelcampingtur

Ja, i fredags bar det alltså iväg på årets första cykelutflykt med övernattning.
Det var otroligt skönt att äntligen få komma ut på riktigt och så hittade vi en helt ljuvlig tältplats vid en liten sjö mitt i skogen.



När vi slagit upp tältet var det dags att laga middag. Korv stroganoff (vegansk) med makaroner stod på menyn och jag invigde mitt förnämliga friluftsmatkit som jag fick av H och H i prästvigningspresent.




Vi invigde ävenv vårt nya gaskök.

Det fungerar verkligen otroligt bra. Maten är färdig på ett litet kick.
Gott blev det också. Mat smakar aldrig så bra som ute i naturen.

Det var en obeskrivligt vacker kväll och vi njöt i fulla drag av den fantastiska solnedgången.





När det blev lite kyligare samlade vi ihop några vedpinnar och gjorde upp en liten brasa.



Ojojoj vad romantiskt vi hade det! Livet kan knappast bli härligare än så här! Vi längtar redan till nästa tur.

1 kommentar:

svartanova sa...

Vilka underbara bilder och vilken fantastiskt och inspirerande text om er campingtur! Tack för att du delade med dig!

(Jag fryser alltid i tält, men gillar ändå)