torsdag 23 april 2009

Skrivutmaning 113

Här är dagens skrivövning från
SkrivPuff:

"Skriv en alfabetsdikt där varje rad börjar på en ny bokstav i alfabetet."
(Jag fuskade och hoppade över q wx och z...)

Allvarsamt rör vi varandra
Bundna av lust och av nöd
Cederlunden viskar omkring oss
Du smeker min soldoftande hud

Evigt vill jag detta ska vara
Föralltid i smaken av vår
Gå vidare men glöm mig inte
Håll om mig men inte för hårt

Ivrigare rör sig våra kroppar
Jorden kräver och kallar
Kom lilla människa
Livet är nu
Minns inte längre din framtid
Nuet är ljuvligt och det är ditt

Och lusten och längtan får segra
Precis som den alltid har gjort
Rymderna sjunga och jubla
Sorgen får vänta en stund

Trollbundna smälter vi samman
Urkraft och vildhet och salt
Varsamt och våldsamt sedan vila

Yrvakna betraktar vi varandra
Ånger är det enda vi inte finner hos den andre
Älskade, nu är det över
Över, något "vi" finns inte mer

1 kommentar:

skimmer sa...

så vackert nästan organiskt.
smälta samman skiljas?

cederlunden framkallade ett lite fniss av mig för jag känner en cederlund.