söndag 19 april 2009

Skrivtävling och jordenruntresa

Skrivpuff
har dragit igång sin
tredje skrivtävling.
Den här gången ska man skriva 500 ord om sin romankaraktär. Då kan man vinna en skrivarkurs på distans som tydligen ska hjälpa en att skriva färdigt sin roman.
Jag vet faktiskt inte om jag ska delta. Sanningen är att jag faktiskt har en karaktär loite på lut sådär men jag är nog inte beredd att skriva en roman kring den än.
Å andra sidan skulle det nog vara bra att faktiskt börja forma henne på riktigt. Mejsla fram henne lite tydligare.
Kanske ska jag ändå vara med bara för att tvinga mig själv att börja någonstans. (?)

Så har jag gått med i ett så roligt läsprojekt som börjar i maj.
Det är
Lyran (min nya idol)
som har kommit på den utmärkta idén
Jorden runt på 8 böcker.
Man läser en bok i månaden från olika delar av världen. Det är ju toppen! Nu kommer min läsning verkligen breddas och jag får chansen att läsa sådant jag inte kommit på själv att läsa.


Uppdatering:
Nu har jag tittat närmare på den där
skrivarkursen
man kan vinna. Den är grym! Klart jag ska vara med att tävla om den.
Dessutom kan man få hålla på i upp till två år så det är ju fantastiskt.
Jag har förmodligen inte så stor chans att vinna men det är nästan så att jag är sugen på att gå den ändå. 2700 kostar den och det är ju inte så mycket om man slår ut det på två år.

1 kommentar:

enAnnan sa...

Ett stort Lycka Till i tävlingen!!! Jag tycker att du är väldigt duktig på att skriva.
:)