tisdag 7 april 2009

Istanbul Kebab- o. grillbar

Igår åt jag och J på Istanbul Kebab i Spiralen, Ströget.
Trots att jag bot så länge i Norrköping har jag aldrig käkat kebab där förut.
Jag har inte missat något upptäckte jag.
För det första tillfrågades jag inte vilken sås jag ville ha. Av någon anledning fick jag bara röd sås. (Kanske för att J bara skulle ha det och snubben då tog för givet att jag också ville ha det så...)
Den räda såsen var inte särskilt god. Det smakade som någon sorts blandning av krossade tomater och ketchup.
Köttet var inte heller nå vidare. Sladdrigt och skinkliknande. Salladen bestod av sallad, lök och fefferoni (som jag inte ville ha men det är ju inte så svårt att plocka bort).
Dessutom var kniven jag fick otroligt skitig.
J var inte heller nöjd trots att han inte åt sladderkött utan falafel.
Inte är det särskilt trevligt att sitta där heller eftersom det är mitt i genomfarten. FOlk strömmar fram och tillbaka hela tiden. Fast det visste vi ju när vi satte oss där.
Men stripsen var goda...
För övrigt är det ganska ok priser men jag tyckte inte att det var värt det. Det finns betydligt bättre snabbmatställen.
Så om du är i Norrköpings centrum och blir hungrig - välj något trevligare än Istanbul Kebab- o. grillbar.

8 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Du har blivit utmanad hos mig.
kram/Veronica

Johannes Almborg sa...

Det är naturligvis din åsikt som gäller i din blogg, men jag tycker det låter som om ni mest hade otur den här gången. Själv håller jag Istanbul som bästa kebaberia i stan. Ge det en chans till, eller om inte annat testa deras grillade kyckling. Garanterat fri från glas och fågelinfluensa, och förbannat god.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

JO, det är faktiskt sant. Kycklingen är god. Det får jag väl erkänna. Det vr just kebag jag inte ätit där och den var som sagt ingen höjdare.
Men visst heter den på FIlmstaden också Istanbul Kebab? Den med kyklingkebabber? Den är i alla fall hundra gånger bättre enligt mitt tycke.

Johannes Almborg sa...

Den på filmstaden började som Istanbul kebab. Sen vet jag inte vad som hände, men nu så kallar de sig för DK chicken kebab. Troligtvis så köpte de killarna loss sig från Zafer och co. Och de fick starta egen kycklingkebab brevid när donken på ströget lades ned. Den är dock inte lika god som den på filmstaden

peu à peu sa...

Jag måste också flika in att det är standard att bara få röd sås till sin kebab där på Istanbul, så det var inte för att din vän fick det som du också fick det. Man kan dock få annan sås, men då får man säga till om det! När jag åt kött så gillade jag det där stället i alla fall, det kommer jag ihåg :-).

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Haha, ok ok. J tillfrågades dock om vad han ville ha för sås... Men det kanske är skillnad om man äter falafel...
Så, om man nu inte lyder mitt råd och trots allt äter på det här stället så se till att få vit sås. Den röda var inget god, vad ni andra än säger. :) (Kan de ha bytt ägare sen ni åt där sist?)

Johannes Almborg sa...

Istanbul har nog aldrig bytt ägare... Det har varit samma gubbe som drivit den där kebaberian de senaste tio-femton åren, mig veterligen

Helén sa...

Hej! Googlade på istanbul o hamnade i din blogg... Är nyinflyttad till Norpan o har käkat ngr ggr på istanbul o jag gillade stället skarpt - tänkte blogga om det imorgon o undrar om jag får göra en länkning till din blogg?
Ha det gott/ H