måndag 18 januari 2010

En förtjusande man - Keys bästa hittills!

Wow, wow, wow! Jag har just läst ut "En förtjusande man" av Marian Keyes. Hon är helt enkelt grym!
Som aldrig förr förenar hon humor, kärlek, glamor, små vardagsinsidenter, mörker, tragik, sorg och hemskheter.
En man som på ett förfärligt sätt binder samman flera kvinnor. Varje kvinna har sin historia men i centrum står samme man...
Jag hade inte så stora förväntningar på "En förtjusande man" eftersom jag hört lite olika meningar om den - att den inte är som hennes tidigare böcker, at den inte är så bra, att den är för lång osv. Att inte ha så höga förväntningar på en bok är den bästa ingången när man börjar läsa. Men det hade inte behövts i det här fallet. Boken är underbar och Keys har gjort det bättre än någonsin.
Nu har jag inte läst allt av henne, om äen en hel del, men av allt jag läst är det här den helt klart bästa romanen.
Jag har bara läst och läst och läst och läst, helt uppslukad enda till slutet.

Underbara Rachel Mohlin är som vanligt uppläsare.

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Jag älskade den också :-)
Kram/Veronica