torsdag 28 januari 2010

Sista bokcirkelträffen

I tisdags var vår sista bokcirkelträff.
Vi har hembjudna till en av deltagarna i gruppen och hon hade gjort underbara pajer och så en helt grym kaka till efterätt. Mycket trevligt!

Så diskuterade vi vårt sista resmål och läsupplevlese -
Beatlesmanifestet.

Som vanligt tyckte vi olika om boken men jag tycker att vi har en förmåga att tillsammans plocka fram och visa på de kvaliteer boken har. Det är ju det som är så roligt med bokcirklar, att vi kan belysa boken från olika håll och hjälpa varandra att upptäcka nya saker.

Det har varit ett roligt litet projekt och jag längtar nu efter att starta en ny cirkel. NÄsta gång ska det vara under förutsättning att den kan hålla på under en längre tid.
Jag tänker mig också att man någon gång per termin kan göra någon bokrelaterad grej - åka på en författarkväll, resa i någon författare eller bokkaraktärs fotspår, gå guidade turer (t ex har vi sådana i Moa martinssons fotspår här i Nkpg).

På vägenb hem i tisdags spånade J och jag på en annan variant - en bokcirkel där man riktar in sig på ett visst land, läser ett antal böcker därifrån för att sedan resa dit tillsammans. Det vore fantastiskt roligt tycker jag. Hoppas tillfälle att förverkliga det uppstår!

Inga kommentarer: