fredag 8 januari 2010

Ljudboksbytardag på min blogg - vad tror ni om det?

Jag har länge funderat på någon form av ljudboksaktivitet här på min blogg.
Det finns ju så mycket sånt roligt när det gäller pocket men inget som involverar ljudböcker.
Nu är ju ljudböcker rätt dyrt så ett vanligt bokbyte funkar inte så jättebra tänker jag.
Men nu har jag kommit på något som skulle fungera - en ljudboksbytardag!

Ljudböcker ges ut i ganska små upplagor och tar slut i handlen ganska fort. Sedan är det inte jättelätt att få tag på ex man saknar.

Det är ju också så att ljudböcker kostar att köpa och det händer att man gör ett dåligt köp.
Det är trist att ha en så dyr bok stående i hyllan och veta att man inte kommer läsa den igen.

Så, jag tänker att vi ska byta med varandra. På så vis kan vi få tag på ljudböcker vi saknar och bli av med såna som bara står och samlar damm.

Jag är inte helt klar med alla detaljer än men tänker att jag inte ska lägga ner mer tankemöda på det hela om det inte finns några som vill hänga på.

Så nu undrar jag, är det någon som skulle tycka det här vore kul och bra och som skulle vilja delta?
Berätta i så fall det här i en kommentar samt skriv och berätta om ljudboksbytardagen på din blogg så att fler får reda på det.
Det går naturligtvis också bra att vara med även om man inte har en blogg men tipsa då ljudboksläsande vänner och bekanta.
Det här hänger nämligen på att vi blir några stycken som deltar som ni nog förstår.

5 kommentarer:

Muntligt sa...

Hej tänkte bara tipsa i all vänlighet att nedladdningsbara ljudböcker är ett billigare alternativ som tål att tänkas på.

Exempelvis Den förlorade symbolen - Dan Brown.
CD-ljudbok - från 229kr (exkl.frakt)*
Nedladdningsbar ljudbok - från 155kr*

*Källa www.prisjakt.nu

//Michael

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Så är det. Fast då får man inte de fina och trevliga omslagen att ha i hyllan.
Dessutom tycker jag inte att det är tillräckligt mycket billigare för att det ska vara värt att köpa.

Man kan också hitta billigare ljudböcker än så.
I min senaste beställning från Bokus köpte jag tre ljudböcker och ingen av dom kostade mer än 150 kr. Då var visserligen två av dom ljudpocket men jag föredrar det framför nedladningsbart.

Det här är förstås min högst personliga åsikt och det finns fördelar med att ladda hem, absolut. Som att få in boken i sin ipod utan att behöva lägga in 20 cd-skivor.

Det jag tycker är allra bäst är när man får med en mp3-skiva i cd-boken. Det är toppen!

Annika sa...

Jag tycker att idén är bra. Jag försökte få till något liknande fast då hade jag tänkt att man skulle byta DVD-filmer. Endast en intressent hörde av sig och det hela rann ut i sanden. Jag hoppas att det går bättre för dig.

Anonym sa...

Jag har flera ljudböcker som står i hyllan och samlar damm som jag skulle vilja bli av med. Jag är ingen samlare av böcker men älskar att lyssna på ljudböcker.Byte av böcker vore helt suveränt. Har varit inne på nätet för att se om det finns någon som vet vart man kan tänka sig att byta ljudböcker med varandra.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Ja, som ni märker är det inget våldsamt uppslut till det här. Men jag ger det lite mer tid så får vi se.