fredag 4 september 2009

Oh, denna begärelse

När man flyttar från en etta utan balkong till ett stort hus med stor trädgård så är det så många andra saker än böcker som måste prioriteras på inköpslistan.
Men det är ju så svårt! Jag vill ju ha, ha, ha!
Ja, de flesta av er vet nog hur det är med bokbegär.
Men jag är såååå avundsjuk på er som kan köpa pocketböcker för sådär 40 kr/styck.

För mig som synskadad är det endast ljudböcker som står till buds i handeln och det är inte billigt det. Fyra pocket på en ljudbok... Jag är glad när jag hittar ljudböcker under 200 kr, riktigt nöjd om jag hittar några under 150 och överlycklig om jag någon gång hittar någon under 100.
Mp3 är förstås lite billigare men jag tycker det är så trist att inte ha en fysisk bok. Och de är inte så mycket billigare så att det väger över.

Jag håller på med en ljudbok nu och har en till oläst som väntar i hyllan. Sen är det biblioteksböcker som gäller för mig ett tag.
Men om jag hade pengar...

En förtjusande man av Marian Keyes
Bågens mästare av Con Igulden
Darling Jim av Christian Mörk
Vävarnas barn av Per Anders Fogelström
Parfymen av Patrick Süskind
Häxtävlingen av Eva Ibbotson
Skattkammarön av Robert Louis Stevenson
Kampen mot bränningarna av Catharina Ingelman-Sundberg
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda
Molnfri bombnatt av Vibeke Olss

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Uch skattkammarön,, Blä vad den var dålig.... jag fick verkligen kämpa mig igeno den till förra kursen.Du kanske vill prova storytell tills du har mer pengar att köpa böcker för. hm, undrar om jag kan skicka en gratis månad till dig? Jag ska kolla det.... det är verkligen superbra, i alla fall när man är hemma.
Kram/Veronica

snowflake sa...

(Off topic)

Fint Maugham-citat du har idag! Kommer de automatiskt eller byter du manuellt?

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Veronica - Jaså är den så dålig... Då kanske jag ska låna den istället för att köpa.

Snoflake - det skönts manuelt. Det är en sån där gadjet.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Nej vad skriver jag, inte manuellt, automatiskt menar jag!