tisdag 3 mars 2009

Utmaning

Jag har fått en utmaning av
Lillaliten.

Regler:
Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor. I slutet av inlägget skriver du
8 personer som du utmanar.

Eftersom min blogg är en läs- och matblogg så är det vad den här utmaningen kommer handla om.

1. Jag drömmer lite om att någon gång få ge ut en bok av något slag.
2. Jag läser så där 1-2 böcker i veckan.
3. Jag är otroligt förtjust i medeltidsromaner. Inslag av fantasy gör inte saken sämre.
4. Jag tycker att deckare och kriminalromaner är obegripligt överskattade.
5. Trots att jag är en obotlig köttätare har jag lyckats dra ner mitt köttintag till ca en eller två
gånger i veckan.
6. Jag har under år 2008 lärt mig att äta lax (inte gravad!), räkor och oliver.
7. Jag rår inte för det men jag kan verkligen på riktigt njuta av en hamburgare på Mc Donalds.
(Fast mitt samvete tillåter det ytterst ytterst sällan.)
8. Jag har ytterst svårt för öl och vin, men sprit gillar jag!

Jag tänker bara skicka den vidare till fyra personer.
Dessa får bli:
Cattis

EnAnnan


Emma


Jeanette81

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Vad kul att läsa, jag gillar att läsa utmaningar av denna sort. Tack för tipset om det tappade ordet. Jag fick läsa det tre gånger innan jag upptäckte det, tänk att man blir så blind för sin egen text.

Jag har funderat på att skaffa en till mailadress men det känns bara krångligt, jag håller mig till en tror jag. Jag gillar verkligen att ha allt på samma ställe. Jag använde faktiskt den i jobbet också för det mesta.

Hoppas du har det bra. Jag har haft en bra dag fram till typ klockan fyra då började jag må jättedåligt, men nu mår jag bra igen :-)

KRAM/ Veronica