torsdag 12 mars 2009

Några schysta tips!

Först och främst så har jag fått ett trevligt brev från
Ekolådan
där det står som följer:

"Lördagen den 14 mars kommer Ekolådan att finnas på Världsdagen vid Laxholmstorget 3, vid Arbetets Museum. Vi bjuder på äpplen och informerar om vår tjänst. Kom gärna dit och prata med oss.
Vill du veta mer om själva Världsdagen kan du gå till
www.ekolandet.se
så finns det mer information där.
Hoppas vi ses!"

Ja, jag och J kommer nog bege oss dit efter dopet jag har klockan två.
Jag kikade dessutom just lite på
Ekolandet
och det verkar vara en riktigt intressant förening. Är helt klart sugen på att bli medlem.



Jag har lagt ut lite ljudböcker på tradera (de som inte fick någon vinnare i utlottningen). Om någon är sugen på att bjuda så finns dom
här.


Här om dagen tipsade
Svartanova på sin blogg
om en toppensida som jag inte hört talas om förut.
Bokpuffen
får man varje vecka lyssna "på inledningen av en nyutkommen bok, en klassiker och en barn- och ungdomsbok á 3 till 5 minuter".
Riktigt bra!

Så till slut, något som är lite utanför den här bloggens ramar, men jag tycker att det här är så bra så jag vill inte att ni ska missa chansen.
Ekoblogg
har en fantastisk tävling tillsammans med
Kretsa - webbutik med ekologiska produkter för barnfamiljer -
där ett 500 kronors presentkort lottas ut!
Du hittar tävlingen
här.
Jag kommer själv inte delta eftersom jag inte har några barn och inte heller några i min direkta närhet. Men för er som har det är det ju fantastiskt!
Ni har dock bara till söndag morgon på er så go for it!

Ja det var allt... Kanske skulle jag kunna utnämnas till dagens tipsspruta?

Inga kommentarer: