lördag 14 mars 2009

Saliga munken

Jag har kommit på att jag varit alldeles för dålig på att recensera restauranger här på bloggen. Det ska det bli ändring på.
Jag börjar med en gång!


I torsdags hade vi avtckningslunch för en kollega på jobbet. Då var vi och åt på ett ganska nyöppnat ställe som heter Saliga Munken.
Det premiär för mig och det var verkeligen angenämt.

Saliga Munken är en restaurang som serverar fantastiskt fin husmanskost, både som lunch och á la cart.
Jag åt wallelbergare med hemmagjort potatismos och skirat smör. Så fanns ett trevligt salladsbord där man också kunde ta lingonsylt till sin bergare.
Det var underbart gott!
Ganska mysigt ställe var det också.

Det fanns inte så värst mycket vegetariskt tyvärr men det verkar som att det, i alla fall till lunch, alltid finns ett veggoalternativ. När vi var där var det lasagne med spenat. En i sällskapet åt den och jag tror att den var till belåtenhet.

Saliga Munken hittar du på S:t Persgatan 80 i Norrköping.

2 kommentarer:

Johannes Almborg sa...

Saliga munken är riktigt schysst ställe. Dock är namnet felaktigt. Det borde vara salige munken. "Saliga" är tydligen femininum. Eller så har vi att göra med någon androgyn jävel.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Jag vet! Jag trodde att det var "salige" enda tills jag kollade upp adressen på eniro.