måndag 16 mars 2009

Skrivutmaning 75



Dagens skrivövning från
SkrivPuff:

"Skriv om att fullfölja en plan."

Om ungefär ett år bär det av!
Planerna framskrider mycket bra.
Cykeln har vi!
Den köpte vi i höstas.
Vi har inhandlat ett litet fint gaskök som vi ska laga vår mat på. Det kan öven eldas med benisn och andra vätskor vilket jag tycker är lite läskigt men bra i brist på gas.
Vi har köpt två extra par cykelväskor och en sådan där vattentät säck att ha på pakethållaren.
Jag har köpt ett liggunderlag och en sovsäck, och här om dagen överraskade min älskade mig med ett paket innehållande ett ylleunderställ.
Nu är det bara en cykeldator och lite andra småsaker som måste införskaffas.
Så blir det en två till tre veckors cykelsemester som uppvärmning i sommar.

Pengar tror vi inte komemr bli något problem. Vi sparar förfullt! Detta kan vi göra eftersom vi bor tillsammans i en etta med en hyra på knappt 2000 i månaden inkl. el. Dessutom har vi få utgifter och vi har båda jobb. Jag räknar med att spara 7000 i månaden och J borde kuna spara lite mer. Dessutom kommer jag sälja lägenheten innan vi åker och då få pengar att skjuta till om det behövs.

Så i april nästa år packar vi alltså våra cykelväskor och lastar vår pino full och beger oss med fraktfartyg över Atlanten.
Sedan ska vi alltså per cykel ta oss genom hela USA, från kust till kust.
Vi beräknar att resan allt som allt kommer ta ett halvår.
Vi kommer cykla över "the great plains", upp och ned i Rocky Mountains, njuta av de enorma nationalparkerna, hänga på olika sorters väghak och träffa massor av människor. Ja och mycket mycket mer!
Vi kommer att i huvudsak försöka tälta men också ta in på billiga vandrarhem och hos andra gästfria människor.
Vi kommer leva nära naturen och varandra.
Vi kommer uppleva så otroligt mycket.
Vi kommer bli solbrända, skitiga och obeskrivligt vältränade.
Det blir vårt livs äventyr!

8 kommentarer:

Tjotten sa...

Åh så underbart det låter, ett minne för livet. Som nygifta gjorde vi en jordenruntresa som backpackers (fat med flyg). Det är det häfigaste vi har varit med om (förutom våra barns födelse). Något man alltid kan gå tillbaka till i minnet tillsamman.
Vist kommer planerna och drömen infrias och ni kommer växa tillsammans otroligt mycket. Lycka till!!!

Johannes Almborg sa...

Du, det där låter absolut inte helt fel. Hoppas ni verkligen kommer iväg som planerat. Ta med en cykelkärra, så hänger jag på också där bak.

-Du undrade förresten vart jag skall flytta. -Oxelbergen blir mitt nya "hood"

Jag, speciell i mängden! sa...

Låter ju superkul!
Snacka om livsplan!

Anonym sa...

Vad häftigt! Lycka till med allt!

Tea Lady sa...

Hej!
Kul att du är med i min utlottning!

Wow, vilket äventyr du kommer vara med på! Låter som värsta "road-movien". Lycka till med planeringen!

Kram,
Lena

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Tack för era fina kommentarer!
Vi kommer ha resdagbok förstås så den som vill kan följa äventyrligheterna.

Anonym sa...

Vilken fantastisk grej!
Ta med plåster och ett par sköna kuddar bara. :-)

Gnapp sa...

Det låter spännande! Modigt att lämna allt så där..