söndag 18 januari 2009

Skrivutmaning

Jag har hittat en så jätterolig blogg!
SkrivPuff
Här får man lite hjälp att komma igång att skriva. Roliga skrivövningar som sätter fart på tankarna och orden. Jättekul!
Jag har, helt opretentiös, antagit
dagens utmaningsom går ut på att fylla i luckor i en liten text.

På en viss fest en gång fanns en viss man som planerat att, klädd i sin fina kostym och med vinglas i hand, föra sofistikerade konversationer i det trivsamma minglet runt poolen. Men helt plötsligt råkade han, på något vis, ramla baklänges ner i poolen med kostym och vinglas och allt. Han fick förstås, inte så oväntad, hjälp av någon av de andra gästerna och kunde ta sig upp ur badet. Konsekvensen
Blev en hel del skratt, sura miner från frugan, och att hans kostym fick hängas på tork, samtidigt som mannen i fråga fick låna värdens morgonrock. Till slut hade han hämtat sig något så när och även torkat men fick åka hem i lånade kläder.

(Baserad på en verklig händelse…)

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Det låter kul. Verkligen något för dig som gillar att skriva.
Hoppas du har det bra. Börjar du jobba imorgon?
Kram/Veronica

Anonym sa...

(Svar från min blogg)
Tack så mycket!
Ja äter du ägg så tycker jag absolut att du ska prova den. Jag får se till att lägga upp fler veganska recept då så du kan bjussa pojkvännen på mat också. :)

skimmer sa...

Hej Kul du hittade till Puffen Det är så kul. inga krav och man kan läsa andra ...
det du skrev var en jättekul ide,,skrattade

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Ja det är en toppenblogg verkligen!
Åh va roligt att du gillar det. Tack!
Jag försökte ta mig in på din sida också men det funkar inte av någon anledning... Så jag hoppas du kikar in här igen och ser att jag svarat på din kommentar.