lördag 17 januari 2009

Bokinköp!

Åh, idag har jag köpt mig en liten hög med nya ljudböcker! I vanliga fall köper jag inte ljudböcker i affär eftersom det är så mycket dyrare än på nätet. En bok som kostar omkring 220 kr på nätet kostar omkring 300 i affären. Men idag har jag alltså varit på stan och handlat. Jag fick nämligen presentkort i prästvigningspresent. 450 kr på Åhléns av församlingen. 450 kr! Chefen Eva hade tänkt att ajg skulle köpa musik för det men icke. Böcker fick det bli. Jag hittade faktiskt två böcker för 120 kr så där slog jag till. Jag vill ju ha ut så mycket som möjligt av presentkortet. Den ena hade jag dessutom sett på Bokus igår och tänkt att jag ville ha/läsa. Ja ja, böckerna jag köpte var i alla fall:
Mörkrets hjärta - Joseph Conrad (den jag läste om igår alltså)
Guldsmedens hemlighet - Elia Barceló. Den verkar konstig och intressant. Kan vara hur bra eller hur dålig som helst.
Katedralen vid havet - Ildefonso Falcones. Jag älskar medeltidsromaner! Dessutom har jag länge velat ha den men när jag väl skulle köpa den på nätet hittade jag den inte. (Finns dock nu på Bokus för 205 kr, på Åhléns kostar den 300...)
Som ni kanske räknat ut räckte inte presentkortet riktigt men älsklingen min ville betala resten. Han är så fin och skämmer bort mig som jag aldrig blivit bortskämd (frånsett föräldrarna då...).
Tack församlingen och tack Jonatan!

Men så när vi letade igenom högen med gratulationskort så hittade vi även ett 250-krs presentkort på Akademibokhandlen. Vilken lycka! Jag vet inte vem som gav mig det. Det var lite svårt att veta vilken present som var från vem eftersom presenter och kort låg huller om buller. Men tack den som gav mig det! (Ge dig gärna till känna om du läser detta.)
För det presentkortet köpte jag "Murkronan" av Vibeke Olsson. Det var jättelänge sen jag läste något av henne men jag tycker att hon är en underbar författare och ser otroligt mycket fram emot god läsning.

Nu har jag en hög på nio olästa ljudböcker så jag behöver inte göra några mera inköp på ett tag.

Inga kommentarer: