tisdag 13 januari 2009

Prästvigning!

I söndags prästvigdes jag och det var en fantastisk dag! Hela helgen var fin. Prästexamen gick smärtfritt förbi och min presentation blev inte så illa som jag befarade. När den väl var över var det bara att börja njuta av helgen. Mycket gott umgänge och massa god mat. Framför allt hos biskopen på lördagskvällen och på min mottagning på söndagen. Tyvärr har jag inga menyer så jag kan inte dela med mig av härligheterna. Det finns fina bilder på min mottagningsmat och även på några av mina presenter men tyvärr funkar det inte riktigt att lägga upp dom. Telia har dragit ner på det mobila bredbandets hastighet eftersom vi har (utan at veta att det kunde hända) laddat ner för mycket grejer. Så nu har vi ungefär modemhastighet. Inte så kul eftersom alt tar evigheter.

I alla fall fick jag tre underbara stolor i prästvigningspresent. En helt ljuvlig som
Veronica
gjort åt mig. Gå in på hennes sida så finns där bilder på den!
Jag fick så många fina saker och när jag startar min prästblogg (som jag i alla fall tror att jag ska starta) så ska jag där lägga upp bilder och berätta mer om mit prästerskapprästerskap och prästerskapsblivande. Det hör ju egentligen inte riktigt till just den här bloggen.

Jag måste ju i alla fal berätta att jag också fick två böcker i present:
"Hjärtat får inga rynkor" av Mark Levengood
"Kryddad olja - kvinnor i Bibeln" av Ylva Eggehorn
Båda böckerna är läsning jag ser fram emot.

Den här prästvingningshelgen har verkligen varit en ordentlig egotripp. Massa uppmärksamhet och uppskattning. Massor med presenter, kramar, grattulationer och lyckönskningar. Tack alla så jättemycket!
Jag har även blivit intervjuad av NT24 och idag var det en liten artikel (med en stor bild) om mig i
NT
Kul!

4 kommentarer:

Johannes Almborg sa...

Klart du skall skapa en prälleblogg! Det är ju med hjälp av bloggar som man numera existerar! Finns du inte på internet, så finns du inte. "Esse est percipi" Som George Berkeley sa ("Att vara är att förnimmas")

Och du måste ju existera som präst nu när du väl har blivit vigd till det! -Dessutom skulle det vara intressant att läsa också :-)

Veronica Tingvall sa...

Tycker också att en prästblogg låter kul. Bloggvärlden är ju så trevlig.

Fin artikel i NT...

Hoppas ni har det bra, Kram/Veronica

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Haha, då gör jag det. Bara vi får vårt nya, snabba fina, bredband så jag kan lägga upp bilder.

Anonym sa...

Grattis! Jag såg reportaget i tidningen. Jag pratade med R-M igår och då hade inget hänt än, jag ska hjälpa till när det är dags för bebisen att fixa med hästarna och övriga djur. Jag tror säkert hon är tacksam över all hjälp hon kan få speciellt när bebisen kommit. Jag själv börjar om på ny kula helt och lär mig ett helt nytt ridsätt och ska eventuellt tävla i sommar. Ska bli spännande men jag är redan nervös. *hihi*
Mvh Frida