tisdag 16 juni 2009

Hjälp!

Jag har så mycket att läsa nu!
En stor härlig bokhög som bara ligger och väntar. Den har verkligen fyllts på under de senaste dagarna. Dels med de fyra böcker jag fick från min hemliga bokvän men också med en bok jag köpte i Sthlm - Revolvermannen av Stephen King. Den ska bli riktigt spännande att läsa!
Men så har jag ju också Sharon och min svärmor som jag ska ha läst ut innan juni månad är slut. Det är ju inget måste men jag vill inte bli efter på jordenruntresan. Det tog så lång tid innan jag fick den från
TPB.
Den kom förra veckan men då hade jag hunnit börja på Mästaren och Margarita vilken är en ganska tjock bok. Jag har lite svårt för att avbryta läsning så jag ska försöka läsa klart den den här veckan så jag kan börja på Sharon nästa vecka. Antagligen kommer jag inte hinna skriva om den förns i början av juli eftersom jag åker på en veckas pilgrimsresa med jobbet över månadsskiftet.

Ja ja, det var en lång utläggning om mina läsbekymmer.
Jag ska försöka att inte känna mig för stressad av det. Stressen förtar liksom njutningen i att läsa och så ska det inte vara. Det får ta den tid det tar.

Utanför all min egen läsning så har J och jag ett riktigt mysläsningsprojekt. Det var J:s fina idé. Vi har börjat läsa tillsammans. ALltså, han läser för mig en stund varje kväll innan vi somnar.
Åh, det är så mysigt! Än så länge går det ganska långsamt eftersom han inte är så van att läsa högt. Men han får nog fart på det ju mer han läser.
Vi ska oss igenom Terry Pratchetts treologi om "omtarna" - Resan hem.

Just det,
här
finns lite bilder från dopet i lördags.

Inga kommentarer: