fredag 12 juni 2009

Läsenkät

Från
Bokhora:

Senast köpta inbundna bok:
"Var är min syster" av Sven Nordwvist. Fantastiskt fin! Doppresent till lilla F.

Senast köpta pocketbok:
Det kan jag inte avslöja.

Favoritgenre:
Fantasy och medeltidsromaner men gillar förstås mycket annat också.

Ultimata längden på en bok:
Jag gillar tjocka böcker. Det är så plågsamt när de tar slut för fort och man måste kliva ut ur den nyss upptäckta världen. Fast det beror naturligtvis på vilken slags bok det är. Ibland är det skönt med en kortae berättelse också som omväxling.

Favoritbokhandel:
Bokus och Tradera

Favoritbibliotek:
Jag tycker de flesta bibliotek är ok. Jag hänger sällan där utan går bara dit och gör det jag ska - fixar med mina lån.

Favoritplats att läsa (i hemmet):
I sängen, bland kuddarna på golvet, på toaletten, när jag städar, när jag diskar, när jag stryker, när jag spelar tetriz. Över allt alltså. Eller möjligen inte i duschen.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet):
På gräset bakom vårat hus eller i mamma och pappas trädgård.

Fem författare du alltid köper i inbundet format:
Jag köper aldrig inbundet till mig själv eftersom jag inte läser på det viset. Men när jag ger bort böcker i present köper jag oftast inbundet.

Bästa lässnackset:
Turkisk peppar

Bästa läsdrycken:
Vatten till den turkiska pepparn, eller te.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning:
Tystnad

Bästa bakfylleläsningen:
Blir inte särskilt bakfull och inte särskilt ofta heller. Men jag brukar vilja läsa den bok jag för tillfället håller på med.

När på dygnet läser du helst?
Dygnet runt!

Bästa kollektivtrafikläsningen:
Svaret blir det samma som på bakfyllefrågan, den bok jag håller på med.

Ikväll åker vi till Sthockholmo för imorgon ska jag döpa en god väns bäbis. J ska vara fotografen. Det blir kul.

Och så ska vi fira vår ringmärkning lite till genom att bo två nätter på ett fyrstjärnigt hotell.
Så vi hörs igen om ett par dagar.

Ha en fin helg i regneländet.

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Hoppas ni får det supermysigt. jag önskar verkligen att jag kunde vara där.
kram/Veronica