måndag 11 maj 2009

Tematrio - omläsning

Den här veckan går
tematrion
ut på att berätta om tre böcker/texter/serier man läst fler agånger.
Inga problem att komma på böcker den här gången, men svårt att välja...
Det får bli:

* Harry Potter, hela serien.
Jag älskar de här böckerna. För varje gång jag läser dom lär jag känna karaktärerna lite bättre och upptäcker nya roligheter. Krister Henrikssons uppläsning är underbar.

* Sagan om ringen-treologin. Den är bra för min själ! Det är nästan som att läsa den första gången varje gång.
Även Tomas Norström är en fantastisk uppläsare.

* Liftarens guide till galaxen. Här blir det bara de tre första böckerna jag läser om och om igen eftersom de två sista inte finns på ljudbok och alltså inte i min ägo.
Så fruktansvärt roliga böcker! Liksom i Hary P upptäcker jag nya grejer varje gång jag läser. De kräver faktiskt några omläsningar eftersom de är så fyllda av ord. Det går helt enkelt inte att ta till sig allt i bara en läsning.
Uppläsaren till de här böckerna är ännu en favorit. Nämligen Johan Rabaeus.

2 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

Jag har stor lust att skaffa både HP och Ringen som ljudböcker jag också.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Gör det!
Tävärr säljs inte den gamla ringenserien längre pga av den nya översättningen. Men håll utkik på tradera. Där fick ajg tag på allihop till min stora lycka.