torsdag 21 maj 2009

Kulglasspremiär!

I lördags när jag och J tog oss en cykeltur (nästan 8 mil) runt Bråviken åt jag årets första kulglass.

Vi stannade på ett av mina favoritglssställen nämligen glasscafét Glasscafé strax före Kolmårdens camping.
De säljer Sia-glass och jag tycker den är så god! I sortementet finns massa ljuvliga smaker - jag har alltid lika svårt att välja - däribland tre ekologiska gräddglassar och en ekologisk sorbet (av tre möjliga).

Man avnjuter ihnte bara god glass på Glasscáfé utan också en fin utsikt över Bråvikens glittrande vatten.
Det enda negativa med det här stället är att Strandvägen ligger precis nedanför så man är tvungen att lyssna till ganska högljudd trafik.
Men om du är på väg ut åt de trakterna, eller bara är sugen på en glassutflykt så åk dit!

1 kommentar:

svartanova sa...

Det ser härligt ut! 8 mil, det var inte dåligt... :)