tisdag 29 december 2009

Tematrio - nyårslöften

Äntligen blir det lite bloggat av. Jag tänkte att det skulle finnas gott om tid för det under julhelgen men inte då. Arbete, släkt, häst och hönor i julklapp har tagit upp det mesta av tiden. Förstås ett kärt besvär.
Om någon skulle vara nyfiken på våra hönor m.m så kika in
HÄR.

Men nu till
Lyrans tematrio
vars tema den här veckan är ganska givet - nyårslöften.

* Jag ska försöka att inte stressa mig igenom böcker för bloggandets skull utan ännu mer njuta av det jag läser, samt även unna mig omläsningar.

* Jag ska försöka låna fler böcker på biblioteket istället för att beställa från Bokus.
Jag har under det senaste året köpt välidgt mycket ljudböcker. Det blir så i takt med att ljudboksutbudet mer och mer utökas. Men fortfarande är det ganska smalt och jag har massa böcker på läslistan som inte finns som ljudbok. ALltså ska mer tid ägnas åt biblioteksböcker.

* Under kommande år ska jag satsa på att läsa några av de svenska, tidiga 1900-talsförfatare som jag länge tänkt ge mig på.

Jag är inte så bra på det här med nyårslöften och brukar inte ge några eftersom jag sällan håller dom. Men det här ska jag nog klara av tror jag.

2 kommentarer:

svartanova sa...

Kul att läsa dina tankar!
Lycka till med löftena!
Nu ska jag kila in och läsa om era hönor... :)

Lyrans Noblesser sa...

Svenska tidiga 1900-talsförfattare låter bra, har du sett martinas utmaning? http://etthemutanbocker.blogspot.com/
Gott Nytt År!