onsdag 2 december 2009

Skrivutmaning 336

Dagens skrivutmaning från
SkrivPuff:

"Skriv 5 favoritord på I och en berättelse där minst två av dem är med."

Istapp, indian, iver, inuti, intagande

Näej, det var inte så här han hade tänkt sig deras liv tillsammans. Verkligen inte. Hur fan kunde det bli så här? När blev det så här? NÄr blev hon så här? SOm en jävla istapp.

Ibörjan var hon ju så villig och gav sig hän med sån iver. Då hade de sex flera gånger varje dag. Ja, till och med när hon hade mens låg de med varandra. Och över allt de kom åt. På bibliotekstoaletten, i busskuren, på hennes jobb, i tvättstugan, på krogen... Ja, och det fanns inte en enda plats vare sig hemma hos honom eller hos henne sär de inte hade gjort det.
Och hon ställde upp på precis allt. Hon bangade inte för något.
Och det var alltid han som bestämde. Det var inget fel med det. SÅ ville hon ha det. HOn tyckte om att vara undergiven och lyda i sängen. De brukade skämta om att det var hennes indianblod. Indianskor fick lära sig att vara undergivna männen. Eller var det han som brukade skämta om det kanske. JO, men hon skrattade alltid.

Sen, allt eftersom svalnade hon. Det klart, att hålla på sådär som kaniner kanske man inte kan göra i all evighet, men en gång om dagen är väl inte för mycket att begära? Och då den enda gången kan man väl förvänta sig att sin partner bjuder till?
Han ville ju och kunde när som helst, då borde väl hon kunna det också. Det är ju bara att sära på benen, hålet finns ju där liksom.

Men inte och skylde på allt möjligt och gav alla möjliga idiotiska ursäkter för att slippa.
Är det så konstigt då att man tappar tålamodet. Det var inte hans fel. Får man inte det man ber om så tar man det. Han är ingen som tigger om något.

Det klart, lika skönt är det ju inte men jävligt tillfredställande. HOn ska inte tro att hon kan neka honom det hon är till för att ge honom. Vad fan tror hon att han har henne till?

Kanske skulle han göra slut men det är så svårt. När han ser på hennes intagande kropp så kan han inte släppa henne. Aldrig ska någon annan få smeka hennes bruna hud och kyssa den där sköna munnen och... NÄ, det där kan han inte tänka på. Det är när de där tankarna kommer han slår och det vill han inte. Det vill han faktiskt inte.

Nä, han vill behålla sin lilla halvblodsindian. Det är för jävligt att det är som det är men lämna henne tänker han inte.
Det är ju tur att det finns andra kvinnor i alla fall. Kvinnor som är villiga, som inte är som sandpapper inuti och som släpper till utan att man får jävla skavsår på kuken.

6 kommentarer:

Pia sa...

En bra text tycker jag, även om den är lite rå. Å andra sidan. Det finns människor som tänker så, och har det språkbruket, både inför sig själva och i samtal med andra.

Cecilia Sahlström sa...

Jag tycker, som dessutom arbetar med människor som brukar våld mot, eller som blir utsatta för samma våld, att det här var en jättebra text. Mycket handlar om kontroll och om dålig självkänsla. Och om själhat-förakt. Din skildring är mycket närgången och det ska den vara, tycker jag också.
Roligt se ännu en välbekant signatur! Cissi

Drumalex sa...

Tankarna i andra människor är till för att skildras, goda som onda, det tycker jag att du gör kanonbra. Man måste också lägga språket på den nivå där dessa personer befinner sig, det gör du också bra. Har dock fortfarande inte klurat ut varför du envisas med att börja vissa ord med två stora bokstäver. En återkommande gåta.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Oj, tack så väldigt väldigt mycket för fin respons!
Jag kände att jag kanske vr ute på lite djupt vatten så det är väldigt skönt att höra att min text fungerar.

Jag börjar inte med två bokstäver med flit. Det blir så när jag har bråttom. Jag hann inte ens läsa igenom min text igår så det är bara slarvfel. INgen gåta och inget symboliskt på nåt sätt.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Ja... obehagligt, äckligt och tyvärr sant. Kärlek är ömsesidighet det har en del män inte fattat. Texten övertygar.

Tjotten sa...

Hej du, det var ett tag sedan!

Mycket bra text, precis den rätta känslan, för att verkligen känna hur vidriga hans tankar och gärningar är. Så rätt språk, så naturligt hans tankar växte fram sakta krypande som Gollum. Du får honom så hårresande verklig.

Att några reagerade på min text som de gjorde är ju underligt. Den handlade ju om kärlek på lika vilkor. För det menar jag inget annat med din utan allt ska och bör skilldras. Inga känslor ska tryckas undan, det är då det blir farligt i världen. Som Cissi skrev "våld föder våld" men vist är det så att även kärlek föder kärlek.

Tack så mycket för din komentar. Jag såg den och jag minns att alla läste grottbjörnens folk när jag var i tonåren men jag klarade aldrig av dem då ;-) Jag är uppvuxen i en så kallad "kristen familj" där jag fick lära mig att kärlek=sex är synd. Händerna på täcket när man ska sova och onani är skadligt för hjärnan och så hamnar man en våning ner när man dör. Där skam och skuld är vägen till himelriket. Kanske jag ska läsa dom nu. För mig är det lite av revansch att våga skriva vad jag vill. Men om mamma såg... ;-)