måndag 12 oktober 2009

Snabba är dom, Bonnier Audio...

...på att producera årets nobelpristagare.
På Bokus går redan Herta Müllers "Idag skulle jag inte vilja träffa mig själv" som ljudbok att förhandsboka. Den beräknas komma ut under vecka 47.
Ljudböcker brukar annars ta en evig tid att producera.

Fast den saken har faktiskt blivit bättre. På Piratförlaget kommer oftast ljudbok och tryckt bok samtidigt. Jag har inte riktigt koll på hur det är i de andra förlagen men eftersom flera av dom är fristående kan de kanske inte börja producera ljudboken förns de kan få tag på den tryckta.
Det var ett helsike under Harry Pottertiden då den tryckta boken kom flera månader före ljudboken. Usch vilken hemsk väntan det var.
Den sista kunde jag inte hålla mig ifrån så den lånade jag som talbok (vilka kan dyka upp betydligt tidigare än ljudböckerna). Det dumma med detta är att jag fortfarande inte har inhandlat den sista delen i serien. Böcker jag inte har läst går oftast före på inköpslistan.
Jag får önska mig den i present. Jag kan ju inte ha serien okomplett.

Inga kommentarer: