torsdag 15 oktober 2009

Skrivutmaning från Johannes

Igår fick jag, i en kommentar, en skrivutmaning från
Johannes.
Den tar jag mig an med liv (eller?) och lust.

"Skriv en berättelse där alla ord börjar på en bokstav, exempelvis som Claes Erikssons "Bara ben" Men ta gärna någon annan bokstav än just B :-P"

Darrande drar Daniel dolken
Dö, dumma dåre, dö!
Driver dolken djupt, dräper
Droppande, doftande död
Dansar däruppå dödkroppen
Drömlikt dimmig
Dunklet dränker dagen
Döljer, dämpar, dömer
Drycken dövar Daniel
Död, på död, på död, på död

(Egentligen ska väl sådana här texter bli betydligt längre och fyndigare men med ord blir det ibland som det blir. Kanske är det här heller inte min starka sida. Men jag försökte.)

2 kommentarer:

Johannes Almborg sa...

Bra jobbat. Att sedan försöka sig på något i Claes Erikssons mästerliga stil är svårt. Det gäller verkligen då att vara ordkonstnär... Men du klantade dig på sista raden: "död, PÅ död, PÅ död, PÅ död"...

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Hahahahaha, vilken supermiss! Hur gick det till?