söndag 12 juli 2009

Mitt liv så här långt

Av Jane Fonda

I sin självbiografi berättar Jane Fonda om sitt liv som flicka, kvinna, skådespelerska, älskarinna, fru, mamma politisk aktivist...
En mycket stark, gripande, öppen och självutgivande berättelse om en mångsidig människa med flera ansikten. En människa som upplevt många fantastiska och hemska saker i livet. En människa som trots sin trasighet och allt hon utsatts för, både av sig själv och andra, lyckas klamra sig fast vid och hitta tillbaks till det som verkligen är hon.

Jag har med spänning läst den här boken. Jag har rörts och berörts och kännt en mycket stor sympati för Jane Fonda.
Jag rekommenderar verkligen den här boken, både för kvinnor och män.
Nu är jag sugen att se någon av hennes filmer.

Uppläsare är Bibi Andersson och hon gör en verkligt bra gestaltning.

Inga kommentarer: