torsdag 9 juli 2009

Skrivutmaning 190

Dagens skrivövning från
SkrivPuff:



"Skriv om en vändpunkt."

Hon kramade telefonluren hårt i handen. Fingrarna vilade på knappsatsen. Kallsvetten klibbade på kroppen.
Hon måste göra det. Hon måste bara. Det går inte att fortsätta så här i all evighet.
Hon slog in de första siffrorna. Pulsen ökade och hon kände sina hjärtslag enda upp i halsen.
Innan hon slagit sista siffran la hon på. Hon blundade och tårarna började svida bakom ögonlocken.
Irriterad torkade hon tårarna och satte igång att resonera med sig själv.
- Vill jag ha mitt liv så här?
- Nej, det vill jag inte.
- Är du beredd att göra något åt det då?
- Ja!
- Men ring då för fan! Ring, ring, ring, ring!
- Men jag vågar ju inte! Vad ska jag säga?
- Det spelar väl ingen roll. De har ju tagit emot hundra såna här samtal förr.
- Ja, jag ska göra det. Vänta lite bara...
I huvudet repeterade hon vad hon skulle säga. Sedan tog hon åter luren i ett krampaktigt grepp.
- Ok, nu gör jag det bara.
Hon slog snabbt nummret. Så snabbt att hon inte skulle hinna ångra sig.
Andlöst väntade hon på svar.
En signal, två signaler, tre signaler...
- Ja hej, jag skulle vilja beställa tid för samtal...

4 kommentarer:

malix sa...

phu!!! ibland har vi fantiserat ihop hinder och farligheter som bara är innom oss själva. vilken befrielse det måste varit att få fram orden

Anitha Östlund Meijer sa...

Jag vill veta mer...
Bra skrivet, och spännande

Anonym sa...

Åhhh, sluta inte nu!! *fniss*
Jag vill veta fortsättningen. Riktigt bra skrivit =)

Även jag har skrivit dagens utmaning, fast jag har tagit en liten paus. Men kunde inte låta bli. Läs den gärna =)

Kram!

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Tack så mycket för fin respons!