söndag 5 juli 2009

30 år och pilgrim

Nu är jag tillbaka från vår pilgrimsresa.
Tyvärr så funkade det dåligt med pilgrimsbloggen som ni som var inne där märkte. Verkligen synd.
Men vi har i alla fall haft en helt otroligt härlig resa.
Varmt och soligt, härliga dagsvandringar genom skog, över fält och genomo byar, många fina samtal och möten och massa goda, ätbara saker.
Många timmar i buss blev det så jag hann läsa två böcker och börja på en trede.

Många saker från den lyxiga sommarpåse jag fick av
Ango
kom till användning under resan. Allt saltlakrits (chokladen var redan uppäten för länge sen), de små och smidiga hudvårdsflaskorna samt "En kvinnas resa" (vilken ju passade så oerhört bra eftersom den handlar om en kvinna som gör en pilgrimsresa, något jag inte visste förns jag började läsa).

Igår fyllde jag 30 år. Största delen av dagen tillbringade jag tyvärr i buss men hela bussen sjöng för full hals och så fick jag en stor påse djungelvrål av Helen, en liten kebab med bröd och cola av Germund och en massa grattiskramar. Några grattis-sms fick jag förstås också.

När jag kom hem stod det presenter och tio röda rosor på köksbordet. Fyra små presenter som var ledtrådar till den stora presenten - en mjukishäst, en massageboll, en ganska ful tvålkopp i form av ett badkar med en katt och en mus i, och en barkbåt som J själv täljt till. Kan ni gissa vad presenten var?

Jo, en hel helg på
Trollmarker Spa & Äventyr!
Ridning, paddling, massage, bad i badtunna och egen tid i relaxavdelningen. Helt fruktansvärt underbart! Glad blev jag.
Och så hade han gjort en smörgåstårta också som vi åt till frukost i morse.

Av resten av familjen fick jag:
Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
Sucka mitt hjärta men brist dock ej av Mark Levengood
500 kr
Och så sist men störst - En luftballongflygning!!!

Åh, livet är underbart.
Tack till alla ni som var med mig på resan till Frankrike!
Och tack till alla ni som uppvaktat mig på min 30-årsdag!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Stort grattis i efterskott!
Vilka fina presenter! Vad roligt att du hade det så bra på resan. :)

Kram Annelie

Veronica Tingvall sa...

Vilken bra present, saft jag visste ju redan :-)
Kul att du hade det bra på resan. Hoppas vi kan ses snart
Kram/veronica