fredag 24 juli 2009

Britta och Lennarts Nära Kött

Ja, men jag måste ju bara göra reklam för
den här fantastiska köttbutiken i Norsholm,
med kött- och charkdisk, restaurang samt konferensvåning.



Här hittar du otroligt fint, närproducerat kött - nöt, fläsk och lamm.
Nötköttet är från deras egen produktion.
Lammen och nötkreaturen är uppfödda på ekologiska gårdar.
De styckar själva i den egna styckningslokalen. Man har insyn i både kök och styckningslokal.
Köttfärsen mals på begäran.
Allt är alltså i allra högsta grad färskt och fräscht, samt nästan så miljövänligt det går att få köttproduktion.

Eftersom vi inte tillagar kött här hemma så har jag själv aldrig handlat något här. Däremot har jag avnjutit en hel del av deras fina produkter hemma hos mamma och pappa som är trogna kunder.
Senast var det underbar lövbiff, otroligt mör och helt fri från senor.
Deras rökta lamm är helt ljuvligt.

Så om du bor eller befinner dig i Norrköpingstrakten och är köttätare är ett besök i denna butik ett måste!

Britta och Lennarts Nära Kött ligger i Norsholm, nere vid Göta Kanal. Inte alls svår att hitta.

1 kommentar:

Johannes Almborg sa...

Låter som ett trevligt ställe. Måste bara veta hur jag tar mig dit enklast. Men det är väl buss, antar jag. Det är sådär kött skall handlas och fixas. All heder åt Britta och Lennart!

Wings, som ordverifiering -Får mig att tänka på kycklingvingar som snacks -Yummy