fredag 13 februari 2009

Guldsmedens hemlighet

Av Elia Barceló

En kortroman (2 cd-skivor) om en man som plötsligt befinner sig i sin banrdomsby, två år innan han ens är född. När han var 18 år förälskade han sig i en ca 20 år äldre kvinna och nu får han träffa henne som 19-årig flicka.

En mysig och intressant liten berättelse. Den här sortens kärlekshistoria tycker jag mycket om. Omöjlig och komplicerad är den, ja visst, men omständigheterna runt omkring är så delikata att jag inte kan göra annat än uppskatta den.

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Jag gillar möjliga och lyckliga kärlekshistorier :-)

Nu ska jag snart börja på boken jag fick låna av dig "Hon älskade" är slut nu. Jag gillade faktiskt den, kanske skulle du gilla den också.

Det är en sann berättelse om en kvinnas liv i Sverige innan och under 2a världskriget med kvinnorörelsen i centrum. Jättespännande, den är baserad på brev och dagboksanteckningar. Fin och lågmäld tycker jag.

Nu har jag länkat till din utlottning också. Jag lånade din banner-bild. Hoppas det är o.k?
kram/V

Veronica Tingvall sa...

Vi ska också äta semlor :-)
Vad kul att se kort, kanske kan få lägga ut nån på bloggen? Det var nån som frågade efter det.

Du får absolut låna boken. Tror att tävlingen kommeratt sprida sig nu, det tar ju alltid lite tid med sånt...

Lycka till jättemycket på dopet, det kommer att gå fin-fint tror jag
Kram/V