torsdag 12 februari 2009

Utlottning av ljudböcker!

Ok, nu är det min tur att ha en utlottning. Jag tänkte egentligen vänta till jag hade ett visst antal unika besökare men det tar ju evigheter. Dessutom har jag ett ganska stort gäng trogna läsare och det är ju faktiskt det som räknas.

Jag har rätt mycket ljudböcker nu och det börjar bli fullt i hyllorna. Så för att få plats med fler har jag gjort en utrensning av bödker jag är säker på att jag inte kommer vilja läsa om.
Tio böcker blev det, åtta cd-böcker och två kassettböcker.
Tre vinnare kommer det bli i lotteriet och ni kommer få var sin bok. (Resten säljer jag på tradera.)
Om du vill vara med i utlottningen gör såhär:
Skriv om utlottningen samt länka till min blogg på din blogg.
Om du inte har någon blogg så mejla till minst en person som du tror kan vara intresserad och tipsa om tävlingen och bloggen.
När du gjort något av detta, skriv en kommentar här och tala om att du vill vara med samt vilken/vilka av nedanstående böcker du är sugen på att vinna.

Cd-böcker:
Skämmerskans dotter - Lene kaaberbøl
Bläckhjärta - Cornelia Funke
Den siste tempelriddaren - Raymond Khoury
Krokodilen - Herman Lindquist
Den stängda boken - Jette A. Kaarsbøl
Hoppsan jag är död - Arto Paasilinna
Djungelbarn - Sabine Kuegler
Mörkrets hjärta - Joseph Conrad

Kassettböcker:
Det femte barnet - Doris Lessing
Medan dagen svalnar - Per Gunnar Evander (Den här boken hittade jag ingen beskrivning till men den har visst filmaticerats och handlingen är den samma.)

Vinnarna avslöjas den 26:e februari!

25 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vad kul med utlottning. Värsta bästa priserna också. Jag länkar på min sida lite senare men det är klart att jag vill vara med. Jag vill ha nån cd-bok som du tror skulle passa mig.
Kram/Veronica

Anonym sa...

Hade jag haft en blogg skulle jag länka till dig direkt!

Nu får jag nöja mig med att lägga ett bokmärke på din blogg. Jag verkar i alla fall ha hittat ett trevligt ställe och det är inte illa det.

Hälsningar
Emma Lind

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Emma! Roligt att du hittat hit!

Vi kan göra så här: om man inte har någotn blogg men vill vara med ändå, skicka ett mejl till någon/några som du tror skulle vara intresserade och tipsa om utlottnignen och bloggen. När detta är gjort, lämna bara en kommentar här så är du med.

od Andulky sa...

Är gärna med och tävlar! Fin blogg du har! Har länkat till dig på min blogg: http://odandulky.blogspot.com/
/Anna

Anonym sa...

Kul. Jag är gärna med. Om jag har tur och vinner vill jag helst ha Pasilinnas bok men kan såklart tänka mig andra också. Vi lyssnar ofta på ljudböcker i bilen och då gäller det att hitta ngt som båda gillar.

Har länkat i min tävlingsblogg:

http://evamar.blogg.se/2009/february/ljudbocker-26-februari.html

//Linda sa...

Jag skulle gärna vilja vinna
Djungelbarn

Här har jag länkat:
http://linblogg.blogspot.com/2009/02/ljudbocker-262.html

Wirha sa...

Jag är med i din fina ljudbokstävling - jag vill vinna en cd-bok!!

hoppas hoppas att jag vinner så att jag kan få njuta av uppläst bk på mina resor till och från skolan i kommunaltrafiken 3 timmar/dag...

jag har länkat i min blog: http://wirha.blogspot.com/2009/02/ljud-pa-bok.html

Nanna sa...

Jag skulle vilja vinna Djungelbarn. Har ingen blogg så jag tipsar ett par läslystna kompisar via mail :-)

Wirha sa...

Jag har inte läst någon av cd-böckerna så jag tävlar om alla!!

eller kanske skall jag tävla om den som du tyckte bäst om!?

od Andulky sa...

Hej! Det spelar inte så stor roll vilken, men om jag ska välja en blir det nog Hoppsan jag är död med Arto Paasilinna :-)
/Anna

Wirha sa...

Då hoppas jag att jag får chansen att öppna "Den stängda boken" genom din tävling!

LillaLiten sa...

Jag är gärna med å tävlar!! Har länkat;
http://segtsomkolatavlar.blogspot.com/2009/02/tavling-26-feb_14.html

Skulle jag vinna så blir det Den sista Tempelriddaren

Min mail;skutten@yahoo.com

Maud/En bok om dagen sa...

Jag vill vara med och tävla! Helt vill jag vinna Skämmerskans dotter!
Länkat har jag gjort här:
http://siktasunt.blogspot.com/2009/02/recykla-bocker.html

Anonym sa...

jag är med och tävlar, jag vinner gärna en cd bok, Djungelbarn låter spännande.

info@annakarlsson.se

Länkat här: http://molnboanna.blogg.se/2009/february/ljudbocker.html

Karin sa...

Jag vill gärna vara med i tävlingen . Har inte hört nån av böckerna så det spelar ingen roll vilken jag vinner om jag vinner. Jag har tippsat min kompis Gunilla

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar och vill jättegärna vinna Skämmerskans dotter - Lene kaaberbøl. Annars har jag inte läst någon av de andra cd-böckerna så jag blir lika glad om jag vinner någon av dem (inte kassett bara för det kan jag inte lyssna på). Brukar ändå hinna sluka en hel del då jag busspendlar och alltid brukar lyssna på ljudbok.

PS. Jag har länkat. DS.

Anonym sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla om en ljudbok!

Den jag helt skulle vilja vinna är Bläckhjärta av Cornelia Funke - skulle vara kul att höra boken innan man ser filmen.

Här har jag länkat:
http://deliquate.blogg.se/2009/february/ljudbocker.html

Kram

enAnnan sa...

Jag vill vara med såklart! Tack för chansen att vinna.
Blir jag en vinnare skulle jag (och sönerna) väldigt gärna få Bläckhjärta av Funke.

http://bokofilm.blogspot.com/2009/02/tavlar-hos-mikaela.html

Kram

Chranna sa...

Sopkarusellen: Mikaelas läs- och matblogg: Utlottning av ljudböcker!

Nu har jag länkat!

Fröken Eva sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Herman Lindqvist eller arto Paasilinna passar nog mig. Men jag blir inte klok på hur jag ska länka..? Hur gör man det? Eva

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Eva - roligt att du vill vara med! Jag kan hjälpa dig när vi kommer i helgen. :)

Emma Lind sa...

Hej, nu har jag en blogg. =) Och jag har länkat till dig. Så nu deltar jag i utlottningen hoppas jag. Jag vill gärna ha Herman Lindqvists eller Arto P.s bok. Annars blir det bra med vilken som om jag vinner.

http://lindemma.blogspot.com/

Fröken Eko sa...

Hej!

Deltar gärna i utlottningen!
Den bok jag är mest intresserad av är Skämmerskans dotter. Den verkar vara lite fantasy-inspirerad samt utspela sig i fantasy/historisk miljö, absolut nåt för mig!
Bok nr 2 är nog Den siste tempelriddaren, också där verkar det kunna vara lite historiskt, blandat med mysterier i lite Indiana Jones stil. Låter som en spännande bok.
Den sista boken som intresserade mig var Djungelbarn. Mötet mellan två så skilda kulturer låter som intressant läsning.

Ska länka till utlottningen på min blogg och tipsa mamma om tävlingen :)

/F

Anonym sa...

Har sänt din tävling till många "ljudlystna" då jag inte har egen blogg. Jag är med och tävlar om Den sista tempelriddaren.
Mvh Britt@netikka.fi

Anonym sa...

Hej! JAg älskar ljudböcker och vill gärna vara med i tävlingen.

Mejlar några ljudboksvänner, har tyvärr ingen egen blogg
the_rese@msn.com
Vill gärna vinna "Den stänga boken"
//Therese