måndag 2 februari 2009

Jag vann!

Åh, jag vann
Heimlagas
Socklotteri! Vilken lycka!
Tack än en gång!


För övrigt så blev jag genom
bloggen Böcker med mera
tipsad om en jättebra nystartad sida:
Bokbloggar.nu
Det är en knutpunkt för bokbloggare. Där kan man registrera sig och sin blogg och så visas bl.a de senaste inläggen som görs och så. Jag kan inte registrera min blogg eftersom den också handlar om mat men det är ju toppen ändå. Nu behöver jag inte hålla ordning på alla bokbloggar. Det är bara att gå in där och kika vad som har skrivits och så läsa det som intresserar mig.
(Fast jag kommer förstås fortsätta följa mina favoriter.)


Nu ska jag berätta om mitt semelprojekt. Jag älskar semlor! Men när semmelsässongen är över tycker jag alltid att jag ätit för få. Så i år har jag lovat mig själv att äta minst en semla om dagen! Nä nu skojar jag lite. Men minst en i veckan ska jag äta! Hittills går det bra. Förrförra veckan åt jag en semla och förra veckan 2 1/3. Bra start!

2 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Jättefina tips -både bok och matmässigt! Tack för dem, från Sofie

Heimlaga sa...

Vad kul att lova att äta semlor! Annars brukar det ju mest vara tjejer som lovar att INTE äta semlor...