tisdag 13 april 2010

Tematrio - Ljudböcker

Den här veckan vill
Lyran
Att vi i tematrion ska berätta om tre ljudboksuppläsare eller tre väl upplästa ljudböcker.
Jag har inte deltagit i tematrion på länge för jag har liksom haft black out. Trots att det varit teman som jag borde ha kunnat ge svar på.
Men detta borde väl jag om någon klara i alla fall.

* Johan Rabaeus är en riktig höjdare! Han gör otroligt härliga tolkningar och ger berättelsens personer extra karaktär.
Han har läst in de tre första delarna i Liftarens guide till galaxen opch gör det med glans. Varje karaktär får sin egen röst och dialekt.
Andra böcker han läst in, mer finkänsligt, är
Katedralen vid havet
och
Berättelsen om pi.
Båda udnerbara böcker!

* Katarina Ewerlöf är en annan favorit. Vad hon än ger sig på så blir det bra. Även en annars rätt dålig bok lyckas hon göra något av.
Ett par exempel på bra böcker hon läst in är Brännmärkt av Catharina Ingelman-Sundberg (en bok fylld av historia, spänning och kärlek) och Sista chansen av Marian Keyes.

* Och så min tredje favorit - Gunilla Rör.
Ingen läser med en sådan känsla och innerlighet som hon. En oerhört vacker röst som går rakt in i mitt hjärta.
Honungsbiets hemliga liv
är en underbar bok som hon läser på sit underbara sätt.

Ja, tre uppläsare blev det men lite fler böcker en tre. HOppas ni inte misstycker.

Inga kommentarer: