tisdag 27 april 2010

Tillsammans är man mindre endam av Anna Gavalda

En gammal adelslägenhet, dess nervöse innehavare, en inneboende kock-slarver, en liten fågelskör konstnär och en mormor. Trasiga individer som sakta men säkert hittar varandra och gör varandra hela.

En helt underbar bok som inte blir tråkig en sekund.
Välskrivet och underhållande med humor och allvar om människans ensamhet och utsatthet. Det är inte okomplicerat med relationer men så nödvändigt för att verkligen leva.
Bokens språk, karaktärer och flyt faller mig direkt i smaken. Många leenden, några skratt och lite gråt.
Underbar läsning!

Eva Röses uppläsning förstärker upplevelsen ytterligare. Mycket, mycket fint!

3 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag älskar verkligen den boken!

Catarina sa...

Jag älskar också den här boken och filmen vilket är ganska ovanligt :)

Marica sa...

Haha jag tyckte den blev tråkig för att jag inte tyckte att Eva läste den så bra. Särskillt inte i sexscenerna. Jag blev generad när hon läste