onsdag 11 november 2009

Ett litet livstecken

Jo då, jag lever. Vädligt mycket lever jag. Livet är proppfullt av allt - jobb, katter, hus, lägenhetsförsäljning (som nu är i hamn), hästar i stallet och allt möjligt. Det finns inte mycket tid för bloggande och läsning av bloggar.
Men det kommer bli bättre. Ganska snart tror jag.

Ikväll t ex finns lite tid över som ni märker.
Jag kan berätta att lägenheten värmde riktigt gott i kassan. Efter att ha betalat deverse skulder har jag kunnat sätta undan ordentligt mycket på sparkontot.
Och det hela har jag firat med en rejäl beställning från Bokus.
Äntligen får jag de där böckerna som jag så lännge velat ha men hållt mig ifrån att köpa - Bågens mästare, Aprilväder och En förtjusande man. Det blev även Trollvinter för den var så billig.
Egentligen hade jag tänkt beställa mer men när jag satt där kände jag att jag inte vill köpa allt på en gång. Vad har jag då att längta efter? Så jag beställde de böcker jag verkligen ville ha mest av alla just nu.
Åh, det blir underbart när paketet kommer!

Sen ska jag väl tillägga att min ambition att inte köpa böcker alls nu under hösten inte har hållt hela vägen. Jag har fyndat en del på tradera och gjort några småköp på bokus.
Två av böckerna vi valt ut till bokcirkeln fanns som ljudbok så de "måste" jag ju förstås köpa då. Det är praktiskt med måsten ibland.
Men jag har varit duktig ändå tycker jag.

Inga kommentarer: