torsdag 12 november 2009

Bokcirkelträff 2

I tisdags hade vi vår andra bokcirkelträff. Till denna gång hade vi tå gjort ett besök i Somalia via
En blomma i Afrikas öken.

Vi började med att äta en typisk afrikansk pudding, halva, som J tillagat. Det finns många olika sorters halva men detta var en somalisk variant med kummin och kardemumma. Den gjorde ingen jättesuccé tror jag men jag gillade den. NÅgra av mina kolegor smakade på den igår också och de gillade den betydligt mer tror jag. Hur som helst är det kul att även få smaka på den kultur vi kikat in i.

Det blev en mycket gemytlig träff. Den här gången våran läsupplevelse ganska likstämmig - en lättläst bok som berörde och satte spår.
Själv blev jag väldigt inspirerad till att göra något för arbetet mot kvinlig könsstympning i Afrika. En insamlingskampanj kanske?

Inga kommentarer: