torsdag 25 december 2008

Julklappsböcker

Jag fick aldrig Mästaren och Margarita av pappa i julklapp eftersom han inte fick tag på den. Det var lite synd för jag ville hemskt gärna ha den. Jag får köpa den själv helt enkelt. På lillasysters inrådan köpte han "Oskuld och erfaranhet" av Tracy Chevalier. Lillasyster är mycket förtjust i den här förfatarnen så det blir spännande att läsa.

Själv köpte jag tre julklappsböcker.
Pappa fick "Stäppens krigare" av Con Igulden. Det här är en författare som jag bara älskar. Han skriver historiska romaner, fyllda av äventyr, spänning, krig och kärlek.
Jonatan fick Pratchetts "Goda omen". Jag har läst tre av Pratchetts böcker och den här tycker jag är absolut bäst. Lyckliga Jonatan som har den att se fram emot.
Så köpte jag också "Anders Sparrmans resa" av Per Västberg. Jag vet inget om den här boken eller författaren. Jag vet inte ens om det är en roman. Men eftersom min älskling är en äventyrlig person och intresserar sig för andra äventyrliga personer tänkte jag at den nog skulle passa. Jag googlade på upptäcktsresande och så hittade jag den här. Hoppas den är bra!

Av Jonatan fick jag en ipod - en fjärde generationens Nano. Det är med talsyntes så nu kan jag lyssna på både
daisy
och mp3-böcker på ett betydligt smidigare och trevligare sätt än förut.
Bara vi får igång talsyntesen någon gång. Den vill nämligen inte funka.

1 kommentar:

Johannes Almborg sa...

Oskuld och erfarenhet -Låter som titeln på en porrnovell. Sen kanske bokens titel är mustigare än dess innehåll, vad vet jag?

Goda Omen av Terry Pratchett och Neil Gaiman är en kanonbok -Likaså många andra av Pratchetts böcker om skivvärlden. -Du har en mycket bra boksmak enligt mig.