tisdag 2 augusti 2011

Ödets skepp, av Robin HObb

Så har jag, till min makes stora lättnad, läst ut sista delen i Hobbs serie om handelsmännen och de magiska skeppen.

Jag blir alldeles som besatt av Hobbs böcker och kan bara inte sluta läsa. Jag tar varje chans att plugga in lurarna i öronen och jag blir nästan okontaktbar.
Jag går omkring som med en hinna runt hjärnan och för ögonen och vill liksom inte så mycket annat än att befinna mig i HObbs värld.

Jag älskar verkligen när jag fängslas så här av böckerna samtidigt som det är ganska påfrestande. Inte minst för min omgivning.
Så det är med både vemod och lättnad som jag lämnar saltstänk, trädäck och drakfjäll för att åter inta min plats i min egen tillvaro.

För att i alla fall säga något om "Ödets skepp" så är den till full belåtenhet.
En praktfull och tillfredställande avslutning på en underbar fantasyserie.

(Finns inte som ljudbok.)

Inga kommentarer: