fredag 22 juli 2011

Sorgeskeppet, av Robin Hobb

Det här är andra boken i Hobbs underbara fantasyserie om handelsmännen och själskeppen.
Den första boken "Magins skepp" har jag skrivit om
här.
(Där har jag pinsamt nog stavat själskepp med "sk" rakt igenom. Ytterst genant. Ska redigera det när jag får tid.)

Min vana trogen när det gäller böcker i en serie tänker jag inte säga något om handlingen.
Jag vill bara säga att Sorgeskeppet inte på något sätt gjort mig besviken. Jag älskar de här böckerna!
Sorgeskeppet är grymt spännande och jag har läst mig nästan utmattad. Jag hade tänkt läsa något annat innan jag satte igång med den tredje och sista delen i serien men när boken var slut kunde jag inte behärska mig. Jag satte igång direkt med "Ödets skepp" och nu är jag fast i över 700 sidor till.

(Finns inte som ljudbok.)

3 kommentarer:

Josefin sa...

Det var på min födesledag oturligt nog också hehe,, ja det kom helt plötsligt.

Satte mig i bilen från min moster och kände hur det började skära när jag andades på höger sida vid bröstkorgen. Man är alltid skeptisk till en början och vill ju inte åka in till sjukan men som tur var gjorde vi det.

De visste inte riktigt orsaken till det men sa att man kan drabbas av det om man är lång, ung och smal men mest killar så hade väl otur hehe,, nu har jag i vilket fall blivit av med slangen och hoppas på att de 75% som finnas att jag inte ska drabbas av det igen..

Kan tänka mig att det är svårt att gämföra det med att föda barn och att det ´måste göra fruktansvärt ont, men något gott i det hela är väl att det blev och blir till det bättre efter smärtan :)

Hittade ditt blogginlägg när jag sökte efter "sjukdomen" på google, var intressant att få läsa om hur händelsen gick till ur dian ögon när den var nästan exakt så ur mina egna också!

Hoppas du mår bra! KRAM Josefin

Linn (Knyttsak) sa...

Robin Hobbs böcker har jag liksom... missat. Man kanske skulle ta och titta lite närmare på dem?

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Oh Linn! Då har du något underbart framför dig. Lyckliga du!