söndag 30 januari 2011

Jag vägrar dö nyfiken, av Babben Larsson

I "Jag vägrar dö nyfiken" får vi möta Babben som människa, komiker, arbetskvinna, mor och partner.
Vi lär känna en Babb som å ena sidan har ett enorm självförtroende och en grundtrygghet i sig själv. Å andra sidan en mycket känslig Babb som har nära till gråt och skratt och som gång på gång har fått göra upp med jantelag och människors fördomar.

Jag tycker om Babben och jag tycker om att ha fått komma henne inpå livet. Hon är en klok person och hon har mycket att ge. Jag har fått ta till mig många goda tankar och lärdomar av denna kvinna med så mycken livserfarenhet.

Hon läser själv in sin bok - fattas bara annat - och det gör hon förstås jättebra.
I den löpande texten finns också ljudklipp från olika shower och framträdanden. Det är ju jättekul!
Hur är det i textboken? Finns de med där också? Någon som har läst och vet?

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Jag lyssnade också på boken och tyckte den var jättebra!

Jag har för mig att jag hört att stand-up avsnitten fanns som text med i den tryckta boken!