måndag 24 januari 2011

Livet just nu...

...ger inte mycket utrymme för bloggandet. Än mindre för att läsa er andras bloggar.

Den tid jag får för mig själv på morgonen när lillan sover går åt till att ta hand om djuren, äta frukost, tömma och fylla disk- och tvättmaskin, plocka rätt på utspridda grejer osv.
Den tid jag får när hon sover på eftermiddagen ägnar jag till att fixa stallet och få i mig lite lunch. När det är gjort är jag så trött att jag inte har lust och ork till något annat än att krypa ner under filten med en bok. Det slutar i de allra flesta fall med at jag somnar.

Det är riktigt behagliga dagar nu när Mollsan och jag börjar få rutin på tillvaron men jag hinner fortfarande förstås långt ifrån med allt jag vill.

Men nu har hon faktiskt somnat om. Efter en underbar men intensiv helg med dop och huset fullt av folk är vi allihop ganska så trötta.

Läser gör jag i alla fall även om det går ganska så långsamt bitvis.
Innan januari är slut ska jag se till att rapportera om vad jag upplevt på läsfronten.

Hoppas ni alla har det bra!
Nu ska jag försöka hinna kika in på några bloggar innan M vaknar igen.

Inga kommentarer: